השאלה הנצחית של שיווק הדיגיטל – קידום אורגני או ממומן?

קידום אורגני או ממומן
קידום אורגני או ממומן

כל בעל עסק שמתחיל להשקיע בפרסום הדיגיטלי נתקל בשאלה האם כדאי להשקיע בטכניקת קידום אורגני או ממומן. שניהם מושקעים בגוגל רק בצורה קצת שונה, קהל היעד הוא אותו קהל יעד אולם עם טוויסט.

איזו מהן נחשבת לטכניקת פרסום טובה יותר? קידום אורגני או ממומן ? והאם בכלל אפשר להעריך את זה? מתי נקבל תוצאות? מהן היתרונות של כל אחת מהשיטות? ומה עדיף ת'כלס? על כך ועוד במדריך זה.

למי שעדיין אינו יודע – הכירו את האפשרויות

יש מגוון רחב של אפשרויות פרסום בדיגיטל אולם ה2 המובילות שבהן ככל הנראה הן הקידום האורגני בתוצאות החיפוש של גוגל והקידום הממומן שהוא בעצם לשלם לגוגל ולעשות שימוש במערכת הפרסום שלה כדי להתברג בתוצאות החיפוש הממומנות של גוגל וכן במקומות נוספים ברחבי הרשת (יוטיוב, אתרי שותפים, אפליקציות ושותפות של גוגל ועוד). בכל פעם שתחפשו ביטוי מסוים בגוגל תמצאו בראש התוצאות פרסומות ממומנות של עסקים שונים עם המילה "מודעה" ליד התוצאה. מתחת להן התוצאות האורגניות בגוגל וכך הלאה. כולם נלחמים על המקומות הראשונים בגוגל כיוון שהרוב המוחץ של הגולשים נכנס לתוצאות הראשונות ומקבל בדרך כלל מה שהוא צריך.

מהן היתרונות של הקידום האורגני

  • חשיפה בלתי מוגבלת לגולשים המחפשים ביטויים שונים בתחום שלכם בגוגל ואתם לא משלמים על קליקים/כניסות לאתר שלכם.
  • להיות במקום הראשונים בגוגל יכול להיות שווה הרבה מאוד כסף בתחומים מסוימים ובוודאי מעלים את הערך של העסק ושל האתר.
  • התנועה איכותית ובשלה יותר בדרך כלל.

החסרונות של הקידום האורגני

  • לוקח זמן רב להגיע לתוצאות בדרך כלל.
  • לא תמיד יציב – גוגל יכולה לבצע עדכון גדול ולהוריד אתרים מובילים בתוצאות מסיבה כלשהי.
  • התוצאות האורגניות יהיו בעדיפות תחתונה על פני התוצאות הממומנות כיוון שככה גוגל עושה כסף.
  • דורש ידע מקצועי רב וניסיון.

היתרונות של הקידום הממומן

  • ניתן לקבל תוצאות באופן מידי.
  • ניתן לפלח את קמפיין הפרסום לקהל יעד מאוד ממוקד.
  • ניתן להפנות גם לדפי נחיתה ועמודים שאין בהם יותר מדי תוכן או להשקיע בקידום האורגני שבהם אלא רק בתוכן השיווקי שהעמוד מציג.

החסרונות של הקידום הממומן

  • גם קהל פחות איכותי יכול ללחוץ על מודעות בטעות או שלא בטעות ולעלות לנו כסף. מתחרים בתחומים מסוימים לוחצים בכוונה על פרסומות של המתחרים שלהם.
  • אין השפעה לטווח הארוך או עלייה בערך האתר.
  • שיטה זו יקרה יותר מבחינת עלות לקליק.
  • ברגע שמפסיקים להשקיע גם התנועה נעצרת ואין זרימה של גולשים נוספים לאתר.

    > אנשים התעניינו גם בשאלה כמה עולה קידום אתרים ?